fbp

Do brezplačne dostave vam manjka še 39,98 €.

Zaključi z nakupom
Benjamin odgovarja: Zakaj vadba z utežmi?

Benjamin odgovarja: Zakaj vadba z utežmi?

Tako kot kardio vadba, je tudi vadba z utežmi potrebna za celosten trening, ki ga želite izvajati. Pomembno je, da se, predvsem ženske, zavedate, da zaradi vadbe z utežmi, ne boste dobile mišic bodybuilderjev.

1.jpg

Zakaj je krepilna vadba (trening z utežmi) dobra za vas?

Pri splošni debati in svetovanju z vadečimi o zdravem načinu življenja se večina izogiba vadbe z utežmi, zaradi mnenja, da je samo kardio vadba zadostna. Razni kompromisi in popuščanja so vedno pristni; kakšno vrsto zelenjave so zaužili, kako so jo pripravili, katero meso, katere začimbe, kdaj in kakšno vrsto kardia so izvajali ali so nekaj dodali pri jedilniku ali pa nekaj omejili pri kardio vadbi ... vsakič pogajanja. Krepilna vadba z utežmi pa je stvar, pri kateri se ne gre pogajati. Sem mnenja, da bi vsaka zdrava odrasla oseba morala izvajati nekajkrat tedensko vsaj 20 do 40 minut krepilno vadbo z utežmi brez izgovorov in napačnih prepričanj. Nobena kardio vadba na tem svetu vam ne more zagotoviti toliko koristnih in pozitivnih lastnosti, kot vam jih nudi vadba z utežmi. Poleg očitnega dejstva, da postanemo močnejši, napredujemo v kardiovaskularnem stanju si poglejmo še nekaj pozitivnih lastnosti premetavanja železa.

Kurimo več maščobe

Pridobiti ali le vzdrževati mišično maso ima dolgoročne kot tudi kratkoročne koristi pri kurjenju odvečne maščobe. Kratkoročno direktno med vadbo, 100-150 kalorij v pol ure vadbe, dolgoročno pa se začne pravo "kurjenje" direktno po vadbi, ko je telo pod stresom (dobrim stresom) in se trudi vzpostaviti normalno stanje. Za takšen proces pa telo porabi včasih večjo količino kalorij, kot med samo vadbo. Kurjenje maščob pa se izvaja naslednjih 48 ur v stanju regeneracije, kot povečana presnova v telesu in dvignjen bazalni metabolizem*. Seveda ne smemo pozabiti na intenzivnost in vrsto krepilne vadbe, ki smo jo izvajali.

* Bazalni metabolizem je minimalna količina energije (kalorij), ki je potrebna za vzdrževanje vseh življenjsko pomembnih funkcij v mirovanju. Kljub na videz majhnem deležu bazalni metabolizem predstavlja kar do 70 % skupne porabe energije.

img_20130704_122708.jpg

• Boljši izgled

Pri treningu z utežmi ciljamo na bolj prefinjen videz kot vsakodnevna skrb za frizuro ali lepo oblikovane nohte. Čvrsta zategnjena koža okoli pasu moških, trda zadnjica brez odvečne kože na rokah v predelu tricepsa so le nekatere prednosti treninga z utežmi in koraka k boljšemu videzu. Postavite si realne cilje, vztrajajte pri vadbi z utežmi in vaš trud bo poplačan z boljšo samopodobo in večjo samozavestjo.
Kot sem že poudaril v nekaj člankih, ženske ne bojte se vadbe z utežmi, kajti ne boste dobile mišic in vaša podoba ne bo podoba bodybuilderjev ali predjamskih ljudi.

• Lažje vsakodnevno življenje

Vsakodnevna opravila, kot so nakupovanja, premikanje pohištva, neprestano vstajanje iz avtomobila, sesanje stanovanja ali opravila zunaj, bodo lažja s pridobljeno fizično močjo in energijo vadbe z utežmi. Premagovanje vsakodnevnega stresa na delovnem mestu in kakovostnejši spanec pa sta še dva nezanemarljiva atributa za pričetek vadbe.

srce_uteži.jpg• Preventiva poškodb in bolezni

Določene vrste krepilnega treninga krepijo mišice okoli sklepov in služijo kot preventiva poškodb sklepov ter vezivnih tkiv. Z vadbo krepimo manj aktivne mišice v vsakodnevnem življenju, ki skrbijo za pravilnejšo držo telesa, ki je ključnega pomena v starosti. Izboljša se ravnotežje, funkcionalnost in fleksibilnost v telesu.
Vadba z utežmi zavira možnost nastajanja raka, osteoporoze, diabetesa, izboljša funkcionalnost našega imunskega sistema, zmanjša krvni pritisk in dvig dobrega holesterola v telesu (HDL), preprečuje kardiovaskularne bolezni in senzitivnost na inzulin.
Vadba z utežmi je še posebej priporočljiva ženskam v menopavzi in po njej. Ženske so v tej dobi starosti podvržene izgubljanju kostne gostote. Menopavza povzroči izgubljanje kostne mase okoli 3 % letno naslednjih 4-8 let, kasneje se ta proces upočasni ampak se vseeno slabša.

• Daljše življenje

Mnoge študije so potrdile, da ljudje ne umirajo samo zaradi starosti, ampak zaradi neaktivnosti. Zaradi neaktivnosti in staranja izgubljamo mišično maso, kar pa oslabi naš imunski sistem. Slab imunski sistem pomeni večjo verjetnost raka in nalezljivih bolezni. Nizka raven mišične mase manjša sposobnost uničevanja bakterij zaradi premalo protiteles, ki jih je jasno več pri večji mišični masi.

Vir: Benjamin Radič


NAJNOVEJŠI ČLANKI