fbp

Do brezplačne dostave vam manjka še 39,98 €.

Zaključi z nakupom
10 super učinkov L-karnitina

10 super učinkov L-karnitina

L-karnitin se v telesu sintetizira iz aminokislin lizina in metionina. Prve študije o delovanju l-karnitna so bile opravljene že leta 1937. V članku predstavljamo koristi l-karnitina.

l-carnitine1.jpg

1. Izguba maščobe

Če bi radi shujšali, je l-karnitin tista aminoksilina, ki jo zares potrebujete. L-karnitin pretvarja dolge verige maščobnih kilsin, kot so trigliceridi v mitohondrije, kjer se v procesu oksidacije porabijo za proizvodnjo energije. Dokazano je bilo tudi, da karnitin zmanjšuje utrujenost in deluje kot zaviralec apetita. Zaradi tega je učinkovito sredstvo pri hujšanju in dietah. L-karnitin ne preprečuje le nalaganja maščobe, temveč tudi poveča vašo aerobno kapaciteto, ki posledično pripomore pri kurjenjeu večjega števila kalorij.

2. Mišična masa

L-karnitin je tudi odlično orožje za vse tiste, ki želijo pridobiti mišično maso. Dopolnjevanje prehrane z l-karnitinom vam pomaga povečati moč, dvigovanje težjih uteži pa pomeni več in močnejše mišice.

3. Kostna masa

Staranje kostne mase je ena izmed glavnih skrbi starejših ljudi in žensk po menopavzi. Seveda to lahko vodi k povečanju možnosti za zlome, osteoporozo, artritisa in drugih bolezni kosti. Na vašo srečo pa lahko z l-karnitinom upočasnite proces izgube kostne mase in izboljšate lastnosti kostne mikrostrukture z zmanjševanje kostne presnove.

l-carnitine_bsm.jpg

4. Srce

Karnitin se prvotno uporablja za težave, povezane s srcem. Številne klinične študije kažejo, da se l-karnitin uporablja skupaj s konvencionalnimi sredstvi za zdravljenje angine, zaradi česar se zmanjša potreba po medicinskim posegih, in za izboljšanje počutja oseb z angino medtem ko vadijo, da se ne počutijo nelagodno in da nimajo bolečin v prsih. Nekatere študije so ugotovile, da uživanje l-karnitina po srčnem napadu zmanjšuje možnosti za ponoven napad. Karnitin pogosto dajejo ljudem kot pomoč za zdravljenje bolezni srca.

l-carnitine_dsm.jpg

5. Ledvica

Ledvica proizvajajo karnitin, zato ljudem, ki jih ugotovijo težave ali bolezni ledvic, priporočajo karnitin, da nadoknadijo primanjkljaj karnitina, ki ga ledvica premalo proizvedejo.

6. Za moške

Karnitin priporočajo tudi moškim, ki bi si radi ustvarili družino in imajo nizko število spermijev. Izkazalo se je, da l-karnitin pomaga izboljšati tako število kot tudi kakovost spermijev.

7. Za ženske

Ženske, ki dojijo, po porodu shujšajo lažje in hitreje, saj zaradi dojenja porabijo več kalorij, stranski učinek oz. slabost pri tem pa je, da se nižajo tudi telesne zaloge karnitina. Zato je priporočljivo, da uživajo karnitin še v obliki prehranskega dopolnila, da preprečijo primankljaj v telesu. Kombinacija dojenja in karnitina pa materam po porodu pomaga še hitreje priti do željene postave in telesne teže.

 8. Diabetis tipa II.

Uživanje karnitina za ljudi, ki imajo sladkorno bolezen tipa II je priporočljivo. Karnitin diabetičnim bolnikom pomaga s povečanjem oksidacije glukoze in pri skladiščenju glukoze.

9. Imunski sistem

L-karnitin služi tudi kot antioksidant, ki preprečuje škodo, ki jo organizmu povzročajo prosti radikali. Dopolnjevanje z l-karnitinom je še posebej koristno, kadar ste prehlajeni ali pri raznih sezonskih alergijah.

10. Možganske funkcije

Za starejše ljudi, ki bi radi izboljšali svoje možganske funkcije, še zdaleč ne zadostuje samo ginko biloba, ki je med starejšimi zelo priljubljeno dopolnilo. L-karnitin ščiti možgane tako pred težavami, povezanimi s starostjo kot tudi pred poškodbami, povezanimi s stresom.

l-carnitine_esm.jpg

Koliko l-karnitina in kako ga dozirati?

Na splošno velja, da je za splošno zdravje in za pomoč pri lažjemu doseganju zastavljenih ciljev na fitness treningih dovolj 2 do 4 g l-karnitina dnevno. L-karnitin je na voljo v tabletah, kapsulah ali v tekoči obliki. Nekaj l-karnitina lahko zaužijete tudi s hrano. Največ ga je v rdečem mesu in mlečnih izdelkih, dobra izbira pa so tudi oreščki, semena, artičoke, beluši, brokoli, brstični ohrovt, česen, gorčica, zelena, peteršilj, marelice, banane, ajda, koruza, ovseni kosmiči, riževi otrobirženi in polnozrnati izdelki.

battery-carnitine-60-caps.jpg

                     nutrend-carnitine-100000-1000ml.jpg 

Približna vsebnost l-karnitina v hrani (v 100 g)

  • Biftek (goveji zrezek) - 95 mg
  • Svinjina - 27,7 mg
  • Slanina - 23,3 mg
  • Tempeh - 19,5 mg
  • Riba - 5,6 mg
  • Piščanjčje prsi - 3,9 mg
  • Sir - 3,7 mg
  • Sladoled - 3,7 mg
  • Skuta - 1,1 mg
  • Polnozrnati kruh - 0,36 mg
  • Beluši - 0,195 mg
  • Beli kruh - 0,147 mg
  • Macaroni - 0,126 mg
  • Arašidovo maslo - 0,083 mg
  • Riž (kuhan) - 0,0449 mg
  • Jajca - 0,0121 mg
  • Pomarančni sok (juice) - 0,0019 mg

Vir: www.bodybuilding.com

 


NAJNOVEJŠI ČLANKI