fbp

Do brezplačne dostave vam manjka še 39,98 €.

Zaključi z nakupom
10 najbolj pogostih napak, ki jih delajo ženske

10 najbolj pogostih napak, ki jih delajo ženske

Iz pogovorov in obširnih diskusij z ženskami so ugotovili kar nekaj napačnih predstav, ki se ponavljajo tako pri začetnikih kot tudi izkušenih na področju fitnesa. Medtem ko te napačne predstave sigurno obstajajo pri moških, pa so pri ženskah še bolj pogoste. Najbolj pogoste so obdelane v nadaljevanju.

1. Shujšati moram

Shujšati moram pomeni "izgubiti moram težo" in je najbolj pogosta fraza pri ženskah, kadar je govora o fitnesu in prehrani. Čeprav je res, da precej pretežkih posameznikov (tako moških kot žensk) mora drastično zmanjšati težo zaradi zdravstvenih razlogov, pa si jih mnogo želi le zmanjšati telesno maščobo in ne teže. Kaj je pravzaprav razlika?

Ali ne sledi zmanjšanju teže tudi zmanjšanje maščobe? Ni nujno. Ponavadi je tako, da režim treninga, ki vključuje kardiovaskularni in vzdržljivostni trening poveča mišice, medtem ko odpravlja telesno maščobo.

Končen učinek je bolj suha in bolj mišičasta postava, medtem ko telesna teža ostane enaka ali se celo poveča. Prav zaradi tega je obsedenost s številkami na tehnici brezpredmetna. Nekdo lahko odlično izpopolni svoj izgled, napreduje pri fitness vajah ter izniči neželeno telesno maščobo, medtem ko ohranja konstantno težo. Namesto na razne meritve se raje osredotočite in zanesite na podobo v ogledalu.

napake1.jpg

2. Zredila sem se za kilogram!

Številke na tehnici so na kratek rok brez pomena. Ogromno žensk je resno zaskrbljenih zaradi nihanja teže za kilogram ali kilogram in pol gor in dol. Dejavnikov, ki so povzročili tako majhen dvig teže je precej, zato panika ni potrebna.

Na primer, nekateri se tehtajo vsak dan ob istem času prav zaradi tega, ker je med težo, če se tehtate zjutraj na prazen želodec in pa težo, ki jo tehtnica pokaže takoj po večerji, razlika opazna. Takšna razlika je popolnoma normalna.

Teža vode je prav tako krivec za manjša nihanja v teži navzgor ali navzdol , zato nihanje ni povezano s permanentno pridobitvijo teže. Prav zaradi tega je smiselno, da se tehtate enkrat tedensko, saj so le te dolgoročne spremembe pravi pokazatelj vašega uspeha oz. neuspeha.

 

3. Sem na _________ dieti

Za večino žensk beseda dieta pomeni 2 stvari: odpovedovanje hrani ali celo stradanje in pa težko pričakovani zadnji dan diete. Naj bo to dieta z grenivkami, Atkinsonova ali pa katerakoli druga dieta iz zadnje revije o modi, diete zahtevajo odpovedovanje določeni vrsti hrane. Navadno zahtevajo, da se odpoveste hrani, v kateri uživate, ostajate dalj časa lačni ali kombinacijo obojega, kar ponavadi vodi do močnega hrepenenja po prepovedanem.

napake2.jpg

Druga pomembna stvar za ženske je zadnji dan diete, dan, ko se ni več treba ničemur odpovedovati. Ti dnevi so ponavadi kakšni pomembni dogodki, obletnice poroke ipd., zaradi česar ženske želijo shujšati. Po tem dnevu pa jih večina pridobi nazaj vse kilograme in še kakšnega dodatnega. Po daljši dieti si 1 teden privoščijo hrano, ki jo obožujejo, vendar pa ta teden kmalu postane mesec in ta mesec kaj kmalu leto.

Način, da se izognete tej nevarnosti je, da razvijete zdrave prehranjevalne navade namesto, da se zanašate na diete in čakate rezultate. Jejte hranljivo hrano v manjših in bolj pogostih obrokih, da potešite lakoto in ostanete zadovoljni in imejte nadzor nad količino hrane, saj tako lahko uživate tudi v drobnih pregrehah.

Rekreirajte se zmerno, zraven vključite zabavo ter izbirajte raznolike aktivnosti, da se izognete utrujenosti od monotonosti in dolgčasu. Zdravje in vadba v fitnesu morajo biti dolgoročni cilji in ne le 4-tedenska tura.

 

4. Če me potrebuješ, me najdeš na eliptičnem trenažerju...

Ker kardio vadba kuri telesno maščobo, nekateri mislijo, da je vsaka vrsta cardio vadbe sprejemljiva in zadostuje. Temu seveda ni tako, saj so raziskave pokazale, da je eliptični trenažer slabši za sklepe kot tekalna steza, sobno kolo, naprava za veslanje (da sploh ne omenimo plavanja in intenzivnega pohodništva), ko pride do dviga srčnega utripa in izgorevanja telesne maščobe. Razlog za to je, da je gibanje na tej napravi odvisno od gonilne sile in ne od odpornosti ali pogona posameznikove telesne teže. Vsi meseci na eliptičnem trenažerju so vam prinesli povprečne rezultate in sedaj veste, zakaj.

 

5. Poskusila bom tablete za hujšanje...

napake4.jpg

Ali veste, kaj je Yohimba in kakšni so njeni učinki na telo? Veste zakaj je toliko skrbi zaradi efedre? Morda zaužijete preveč kofeina? Če niste dobro seznanjeni o teh substancah, zakaj bi jih potem vnašali v telo dan za dnem?

Preden vzamete katerokoli izmed teh substanc oziroma tablet ali kapsul bi se morali posvetovati s svojim zdravnikom, da se prepričate, da je to dobro za vaše telo in da mu ne škoduje. Z dietnimi tabletami dosežete zmanjšanje telesne maščobe in izgubo teže na račun stimulacije telesnega sistema (s pospeševanjem metabolizma oziroma presnove), kar dodatno obremeni ostale pomembne funkcije za življenje in organe, kot je na primer srce. Prav zaradi tega bi se vsak posameznik pred uporabo moral posvetovati o uporabi.

Prav tako morate vedeti, da so takšne tablete le orodje, ki vam pomaga na poti do uspeha, kar pomeni, da je še vedno trud na treningih bistvenega pomena, da vam pomagajo. Ne mislite, da zaradi tega, ker nekajkrat dnevno vzamete kapsulo lahko jeste vse, izpustite treninge in da boste kljub temu uspešni.

Skratka, dietni preparati so namenjeni temu, da jih uživate kot dopolnilo pri programu uravnotežene prehrane in redne vadbe, saj vam pomagajo in pospešijo izgubo teže in maščobe. Če pa jih uživate nepravilno ali zlorabljate v druge namene, so lahko tudi zelo nevarni.

 

6. V restavraciji vedno naročijo solato

Solata je lahko odličen vir hranljivih snovi, kadar ste na dieti, ki narekuje prehrano z nizkim vnosom nasičenih maščob in enostavnih ogljikovih hidratov. Ključna beseda v prejšnem stavku je "lahko". Prevečkrat se namreč zgodi, da se nekateri odrečejo zdravemu sendviču in predjedem ter namesto tega izberejo solato, oblito s kalorično omako, slanino in koščki kruha. Ti dodatki v solati so polni maščobe in kalorij ter vsebujejo malo hranljivih snovi, zato ovirajo vašo prehrano in vas lažno nasitijo.

Če želite narediti resnično zdravo solato, izberite dodatke, ki so polni hranljivih snovi in vsebujejo malo kalorij, kot so brokoli, špinača, paradižnik ipd. in jih zmešajte s pustimi beljakovinami, fižolom, oreški in manj mastnim sirom za okus.

Najboljša lastnost solate je, da jo lahko pripravite na ogromno različnih načinov, kar stvar naredi zanimivo in okusno.

napake3.jpg

 

7. Preskočila sem zajtrk

Mnogo študij je pokazalo, da posamezniki, ki jedo uravnotežen zajtrk, ki vsebuje ogljikove hidrate, beljakovine in zdrave maščobe, izgubi več teže kot tisti, ki zajtrk preskočijo. Zakaj?

Po noči, ko nič ne jemo in nismo aktivni, se naš metabolizem upočasni. Zajtrk je tisti, ki vaš metabolizem ponovno zažene, da je pripravljen čez dan kuriti kalorije. Še bolj pomembno pa je, da zajtrk, ki je bogat s hraljivimi snovmi preprečuje prenajedanje tekom dneva.

Čeprav zaradi izpustitve zajtrka ne dobite nobenih kalorij, jih zato tekom dneva porabite znatno manj. Če želite zmanjšati delež telesne maščobe in izgubiti odvečno težo, jejte približno 45 minut po tem ko se zbudite. Zajtrk naj bo preprost, kot na primer manj masten jogurt s koščki sadja, zato lahko na izgovor, da nimate časa za pripravo zajtrka kar pozabite.

 

8. Trebušnjake delam, da se znebim oblog okrog pasu, sklece delam zato, da se znebim oblog okrog tricepsa...

Nekateri prisegajo na sklece, ker bi se radi znebili odvečnih oblog okoli tricepsa, drugi delajo trebušnjake, da preprečujejo nalaganje maščobe okrog pasu, medtem ko se nekateri z izpadnimi koraki naprej poskušajo znebiti celulita na zadnjici oziroma ga občutno zmanjšati.

Ne glede na to, katero vajo izberete in ne glede na to, kateri del telesa želite preoblikovati, se ta pristop imenuje "spot reduction", ko se z izolacijskimi vajami osredotočimo in treniramo le za določen del telesa. Omenjen pristop je zgolj ideja, ker v resnici to ni tako preprosto in ni izvedljivo.

Telesne maščobe le na določenem mestu ne morete odpraviti. Medtem ko izolacijske vaje nedvomno okrepijo ciljne mišice, maščoba okrog mišič (prav tako tudi vsa ostala maščoba po telesu) pa izginja le pod pogojem, da se dosledno držite tega, da pokurite več kalorij, kot pa jih zaužijete.

Zato vam lahko tudi vsi tisti s "six pack-i" na trebuhu povedo, da trebušnjaki niso ključ do njih. Torej, ni pomembno, ali so cilj čvrste roke, ozek pas, mišičasta zadnjica; pot, ki vas vodi do uspeha zahteva od vas vedno pravilno prehrano in povečanje kardio aktivnosti.

 

9. Ne dvigujem uteži - postala bi ogromna in debela

Ogromno število žensk se v telovadnicah in centrih zdravja izogiba prostorov z utežmi, saj so trdno prepričane, da jih vadba z utežmi, pa naj bo to vadba na napravah ali s prostimi utežmi, vodi do neželjene ogromne in močne postave.

To napačno prepričanje izhaja iz dejstva, da skoraj vsi moški dosežejo opazno povečanje mišične mase po pričetku izvajanja vadbe z utežmi. Ker to izhaja iz osebnih izkušenj in je delno res, je temu težko oporekati.

Običajni trening z utežmi vodi do povečanje mišične mase. Če pa boste vaje izvajali z 40 do 50 % vaše maksimalne zmogljivosti in povečali število ponovitve, boste pridobili lepo grajene mišice in ne večje mase ter obsega.

napake5.jpg

 

10. Vsebuje manj maščob - lahko jem, kolikor želim

Zmanjšan delež maščobe je relativen pojem, saj ne glede na to, da vsebuje manj maščobe ne vsebuje tudi malo kalorij.

Na primer, če en obrok določene hrane vsebuje 60 % priporočenega dnevnega vnosa maščobe, zmanjšana vrednost neke hrane na 30 % pa je smatrana za manj mastno in bo najverjetneje na prodajnih policah pod oznako "x % manj maščobe" ali kaj podobnega. 30 % je še vedno veliko maščobe za 1 obrok, zato upoštevamo absolutne vrednosti, kot so grami maščobe, ogljikovih hidratov, beljakovin itd. namesto relativih vrednosti, ko je maščoba izražena v odstotkih ozirom z oznakami x% manj maščobe.

 

Vir: http://www.bodybuilding.com


NAJNOVEJŠI ČLANKI