fbp

Do brezplačne dostave vam manjka še 39,98 €.

Zaključi z nakupom
BCAA - popoln trojček za oblikovanje mišic

BCAA - popoln trojček za oblikovanje mišic

Med treningom BCAA služi mišicam kot pravi vir energije; med dolgim in obremenilnim treningom se zaloga BCAA precej zmanjša. Pred treningom morate vzeti BCAA, da lahko mišice proizvajajo energijo. Videli boste, kako lažje je trenirati ob uživanju BCAA.

Piše: Damir Pungartnik

Kategorija: POUČNI KOTIČEK

Objavljeno:

BCAA ne zagotavlja energije samo na neposreden način, temveč skozi možgane. Francoski raziskovalci so ugotovili, da med treningom en proizvod metabolizma, aminokislina SHT, pošlje v možgane signal, da je telo postalo utrujeno, nakar le-ti zmanjšajo "delovanje" organizma, zaradi tega pa se zmanjšajo tako rezultati, kot tudi učinkovitost treninga.

Jetra z BCAA delajo izjemo, ker jih izločajo in pošljejo dalje direktno do mišic.

V možganih je za proizvodnjo SHT-a odgovorna aminokislina triptofan. Triptofan in valin (valin je BCAA) v možganih tekmujeta za "mesta". S testi so izmerili, da če pred treningom vzamemo BCAA, do možganov pride manj triptofana, nivo SHT-a se ne more povečati in občutek utrujenosti ne more biti tako izrazit. Tako bosta trening in vadba bolj učinkovita in več boste lahko naredili. Tudi na treningu se boste počutili bolje, saj ne boste tako utrujeni.

Povečanje mišic

Ni pomembna samo raven energije, ampak tudi to, kar bodybilderje najbolj prevzema - velikost - BCAA vpliva na povečanje mišic. BCAA neposredno stimulira sintezo beljakovin, tj. uporabo beljakovin in aminokislin za izgradnjo mišičnih celic. Pri tej nalogi je od BCAA najbolj učinkovit levcin. Igra pomembno vlogo v razvoju mišičnih celic, obenem pa lahko poveča raven inzulina. Inzulin je anabolični hormon, ki prav tako stimulira sintezo beljakovin, samo ne tako kot levcin. V tem smislu levcin na dva načina stimulira uporabo aminokislin. Levcin stimulira tudi proizvodnjo rastnega hormona. Italijanski raziskovalci so prišli do zaključka, da je bila po enem mesecu uživanja levcina raven hormona v krvi špornika večja, prav tako je bilo večje tudi število beljakovin, ki vežejo rastni hormon, kar je zelo pomembno, saj ga preko krvi transportirajo do mišic, kjer tudi povečujejo mišične celice.

BCAA vpliva na delovanje še enega hormona, kortizola, ki je katabolni (tj. za bodybilderje neugoden) hormon. Dokazano je, da so športniki, ki so uživali BCAA, imeli nižjo raven kortizola od tistih, ki med časom testiranja niso uživali BCAA ali placebo. Kortizol je za bodybilderje neugoden, ker vpliva na delovanje testosterona, obenem pa stimulira razgradnjo mišic. Veliko študij je do danes že pokazalo, da je pri bodybilderjih, ki uživajo BCAA, razgradnja mišic po treningu veliko manjša, oziroma regeneracija mišic po treningu je veliko hitrejša in veliko bolj učinkovita.

battery-bcaa-10-1-1-hardcore.jpg

Ameriški raziskovalci so testirali uporabo BCAA in prišli do rezultata, da BCAA pomaga ohranjati raven glikogena v mišicah. Glikogeni v mišicah tvorijo zaloge energije, ki se dobi z vnosom ogljikovih hidratov. V normalni situaciji se med treningom zmanjšajo zaloge glikogena, tj. energija, ki jo porabimo za izvedbo treninga. To lahko škodi velikosti mišic, glikogeni privabijo vodo v mišice, mišice pa izgledajo polne in napete. Če vzamemo BCAA, bo organizem med treningom črpal energijo iz njih, ne pa iz mišičnih zalog glikogena. Tako lahko mišice ostanejo v polnem in napetem stanju. Polnejše mišice izvajajo večji pritisk na membrano mišične celice, kar spodbuja rast.

Moč

BCAA ne igra vloge samo pri oskrbi z energijo in pri povečanju mišic, temveč poveča moč s pomočjo mišic. Na Japonskem so raziskovali vlogo BCAA in prišli do zaključka, da uživanje BCAA že po parih dneh povzroča znatno povečanje moči prijema, a z nepretrganim jemanjem beljakovin mlečne sirotke in BCAA pride do izrazitega in značilnega povečanja moči.

Zmanjšanje telesne maščobe

Uživanje BCAA v kombinaciji z nizkokaloričnimi jedilniki vodi do zmanjšanja telesne maščobe, predvsem v predelu trebuha. Tisti, ki so jemali še BCAA, so imeli veliko boljše rezultate od tistih, ki so se samo držali pravil zdrave prehrane. Od treh aminokislin, je levcin odgovoren za hujšanje. Leta 2006 so v Braziliji izvajali študije in že 6 tednov uživanja levcina se je pokazalo kot učinkovito. Raziskovalci verjamejo, da je to posledica izboljšanja energijske oskrbe in posledica vpliva levcina na sintezo proteinov. Prišli so tudi do tega, da levcin neposredno vpliva na hujšanje, ker zmanjša občutek lakote. Če je naša oskrba z aminokislinam BCAA dobra, potem imajo možgani vtisnjeno, da je raven energije zadovoljiv za organizem in ne potrebuje dodatne hrane. V zahvalo temu bomo jedli manj, posledično se bo zmanjšal procent telesne maščobe, kar pomeni, da bomo tudi shujšali.

Kdaj in koliko?

Za maksimalno delovanje BCAA jih je potrebno konzumirati ob pravem času in v pravi količini. Gym magazin predlaga obroke, ki so količinsko 5-19 gramov, dnevno vsaj 3-4 obroke. Izdelek je potrebno zaužiti zjutraj, pred treningom, po treningu in po zadnjem obroku v dnevu.

 

NAJNOVEJŠI ČLANKI