fbp

Do brezplačne dostave vam manjka še 39,98 €.

Zaključi z nakupom
Krepi imunski sistem, izboljša prebavo in rezultate vadbe

Krepi imunski sistem, izboljša prebavo in rezultate vadbe

Glutamin je pomembna aminokislina, na katero ne prisegajo le športniki, a tudi številni drugi. Glutamin je namreč ključnega pomena za dobro delovanje imunskega sistema, zato njegovo jemanje pogosto predpišejo tudi zdravniki po napornih operacijah za hitrejše okrevanje. Še več, izjemno pomemben je tudi za delovanje naših prebavil, zato ga nutricisti priporočajo ljudem, ki se spopadajo z napihnjenostjo, sindromom razdražljivega črevesa in drugimi neprijetnimi prebavnimi težavami. Ključnega pomena je tudi za športnike, in sicer za izboljšanje rezultatov vadbe.

Piše: Katja Benčina

Kategorija: POUČNI KOTIČEK

Objavljeno:

bigstock--d-rendered-medically-accurate-257913853.jpgGlutamin je aminokislina, katere glavna naloga je, da deluje kot gradnik beljakovin. Beljakovine so ključnega pomena za dobro delovanje naših organov in številnih drugih procesov v telesu. Naše telo samo naravno proizvaja glutamin, prav tako ga lahko v manjši meri  zaužijemo z nekaterimi živili, kot so jajca, govedina, posneto mleko, tofu, beli riž. A ob večjih obremenitvah, stresu, večji fizični aktivnosti, po bolezni ali operaciji, se potrebe po glutaminu povečajo. Takrat si lahko pomagamo s prehranskim dodatkom Proteini.si 100% Pure Glutamine, ki vsebuje 5000 mg L-glutamina na odmerek

Okrepi imunski sistem

Ena najpomembnejših vlog glutamina je njegova pomoč pri delovanju imunskega sistema. Je kot gorivo za imunske celice našega telesa in je pomemben za dobro delovanje belih krvničk in nekaterih imunskih celic v prebavilih. Danes namreč dobro vemo, da se več kot 60 odstotkov našega imunskega sistema nahaja prav v naših prebavilih. Ko pride do večjih obremenitev ali hudih poškodb, opeklin ali operacij se nivo glutamina v krvi zniža, saj telo porabi več glutamina kot ga proizvede. Takrat lahko naše telo prične razkrajati beljakovinske zaloge, denimo v mišicah, da bi lahko sprostilo več te pomembne aminokisline. Ob pomanjkanju glutamina lahko slabše deluje naš imunski sistem, prav zato zdravniki ob kakšnih večjih poškodbah, opeklinah, operacijah ali okužbah pacientom predpišejo jemanje glutamina. Študije so pokazale, da lahko ta prehranski dodatek izboljša zdravje pacientov, zmanjša možnost infekcije in skrajša okrevanje pacienta. Druge pomembne študije pa so pokazale tudi, da lahko prehranski dodatki glutamina izboljšajo delovanje imunskega sistema pri živalih, ki so bile okužene z bakterijami ali virusi.

TV-Glutamine-SI.jpg 

Izboljša delovanje prebavnega sistema 

Mnogi nutricisti ob prebavnih težavah predpišejo redno jemanje glutamina. Kar ni nenavadno, saj zgoraj omenjeni pozitivni učinki glutamina na imunski sistem pozitivno vplivajo tudi na prebavila. Številne celice imunskega sistema so namreč prav v prebavilih in glutamin daje eneregijo in hrano tem pomembnim celicam. Prav tako pomaga ohranjati pregrado med notranjostjo prebavil in ostalim telesom, zaradi česar preprečuje preveč prepustno črevo. To pa je pogosta težava, zaradi katere bakterije in toksini prebavil hitro prehajajo v telo in povzročajo utrujenost, težave s kožo, občutek zamegljenosti misli in še bi lahko nšatevali.

bigstock--223947727.jpgGlutamin je pomemben tudi za normalno rast in ohranjanje celic prebavil. Če se spopadate z napihnjenostjo, ki kaže na to, da vaše telo le s težavo prebavlja hrano, sindromom razdražljivega črevesa ali želite obnoviti pregrado svojega črevesa, si poleg probiotikov, pomagajte tudi z rednim vnosom Proteini.si 100% Pure Glutamine. Dodajte eno merico glutamina v svoj jutranji smoothie ali v vodo in uživajte glutamin dokler se simptomi ne izboljšajo. Spijte tudi dovolj vode (a ne, tik pred obrokom, med obrokom ali po njem, saj to lahko zmoti prebavo. Majhni požirki so dovoljeni), v vsak svoj obrok vnesite beljakovine, izogobajte se hrani, ki vas napihuje in vam povzroča neprijetne simptome, uživajte več naravnih probiotikov (jogurt, kefir, kislo zelje, kisla repa) in prebiotikov (ovseni kosmiči, chia semena, zelenjava, šparglji, por, česen, čebula). Uživajte več vlaknin (polnozrnate žitarice, zelena listnata zelenjava, namočena chia semena, lanena semena) in znižajte nivo stresa, ki dokazano vpliva na prebavo in jo lahko drastično poslabša. Jejte počasi in hrano prežvečite vsaj 15 do 20-krat preden jo pogoltnete. Počasno uživanje hrane bo pomagalo tudi umiriti vašo prebavo. Po večjem obroku si privoščite kratek sprehod.

Izboljša rezultate telovadbe

Ker je glutamin aminokislina, ki je gradnik beljakovin, prispeva k rasti in vzdrževanju mišične mase. Prav tako lahko izboljša rezultate vaše vadbe. Nekatere študije so pokazale, da jemanje prehranskega dodatka zmanjša otekanje mišic po vadbi in pospeši okrevanje telesa po intenzivni vadbi. Prav tako, da lahko pomaga zmanjšati simptome utrujenosti po daljši vadbi, kot je denimo dveurni tek. Prav zato športniki radi posežejo po prehranskem dodatku Proteini.si 100% Pure Glutamine, saj želijo hitro svoje telo znova pripraviti na nov trening ali z njim okrepiti svoj imunski sistem v času, ko imajo več tekmovanj ali obremenitev. Dobro je namreč znano, da si športniki v času različnih tekmovanj težko privoščijo prehlade ali druge bolezni, saj te močno vplivajo na njihov končni rezultat.  Prav zato svojo močno imunsko odpornost v času večjih obremenitev radi ohranjajo s prehranskim dodatkom glutamina. 

 bigstock-Fitness-7373002.jpg


NAJNOVEJŠI ČLANKI