fbp

Do brezplačne dostave vam manjka še 39,98 €.

Zaključi z nakupom
Utrujenost in regeneracija

Utrujenost in regeneracija

Z leti treningov se mišična masa povečuje, obremenitve na telo so vedno večje. Hkrati tudi posameznik postaja starejši, metabolizem se upočasnjuje, sposobnost telesa za regeneracijo pa zmanjšuje. V preteklosti sem imel kar nekaj težav z nepoznavanjem te tematike, zato se mi zdi primerno, da delim svoje znanje na to temo, ki sem ga zbral do sedaj.

Piše: Blaž Hrastnik

Kategorija: POUČNI KOTIČEK

Objavljeno:

Naj poudarim, da je najpomembnejše samoopazovanje počutja in mišične moči v fitnesu. Fiziologija telesa nam je dokaj podrobno znana, vendar pa obstajajo med posamezniki zelo velike razlike. V vsakdanjem življenju ljudi, ki niso izpostavljeni ekstremnim pogojem,  takšne nianse ne povzročajo velikih težav. Oziroma jih, vendar si jih ne znajo razložiti. Ko govorimo o resnem pristopu k dvigovanju uteži in izgradnji telesa, je to za telo in duha v bistvu zelo zahteven šport, ki se ne konča s koncem treninga. Utrujenost, padec sladkorja, organizacija obrokov itd., vse to je del celotnega procesa.

Sam sem opazil izredno utrujenost po treningih hrbta in nog, kar je dokaj razumljivo. Govorimo o polovici telesa. Na začetku je bila utrujenost manjša. Ko so obremenitve postale večje, (serije počepov nad 180kg) sem to izrazito občutil tudi na počutju. Mnogokrat sem naslednji dan tudi zbolel zaradi padca odpornosti pri naporu. Seveda je zadeva odvisna od volje posameznika - kako daleč se je pripravljen gnati. V primeru da želimo mišično maso, je potrebno prečkati mejo bolečine in napora med serijo-šle tam se skriva pravi napredek. Ko se resnično iztrošimo na treningu, (vsaka serija do odpovedi + drop seti, super seti..) potrebuje regeneracijo tudi kardiovaskularni sistem.

Neprestano poudarjam, da je potrebno ubrati individualen pristop-kako pa to zgleda v praksi? Z preizkušanjem novih vzorcev znova in znova.. Neprestano iskanje optimalne poti. Na samem začetku sem bil nekako vklenjen v  osnovni      ‘’split’’ treningov z enim, največ dvema dnevoma počitka. S časoma sem postajal vse bolj utrujen, odločnost in moč sta začela padati. Trenutno delam vse po občutku, kar se zaenkrat najbolj obnese. Po treningu nog sledita včasih tudi 2-3 dni počitka. Včasih odkrožim krog treningov za vsako mišico šele v 14. dnevih. Človek bi pomislil da je to premalo. Vendar ni, v primeru, da se na treningu res iztrošiš. Moč je celo boljša.

Bistveni so tudi prehranski dodatki. Čaroben dodatek, ki bi odpravil vse težave ne obstaja. Je pa na trgu veliko dodatkov, ki vsak prispevajo nekaj procentov pri celotni zadevi. Po mojih izkušnjah izrazito pomagajo osnove, kot so omega3, vitamini, minerali, antioksidanti. Pred spancem se zelo dobro obnese ZMA. To so prehranski dodatki, najbolj pomembna pa sta prehrana in spanec.

 

Picturxze1.png   Pictuzxre1.png


NAJNOVEJŠI ČLANKI