fbp

Do brezplačne dostave vam manjka še 39,98 €.

Zaključi z nakupom
TRENING ZA OTROKE IN ODRASLE – Gibanje živali

TRENING ZA OTROKE IN ODRASLE – Gibanje živali

Odličen in zabaven trening, s pomočjo katerega se razvija moč in motorične sposobnosti, hkrati pa se krepijo stabilizacijske mišice, ki so predvsem odgovorne za pravilno držo telesa.

Piše: Denis Porčić - Chorchyp

Kategorija: NASVETI ZA TRENING

Objavljeno:

Gibanje živali oziroma simulacija gibanja živali je zelo priporočljiva tako za otroke, za razvoj motoričnih sposobnosti, krepitev telesa, kordinacijo, mobilnost in fleksibilnost, kot tudi za MMA in ostale borce, saj simulira gibe, ki se dogajajo v sami borbi na tleh, pa tudi za vse športnike in rekreativce, saj se lahko vključi v vsak trening ki ga izvajate. S temi vajami se krepi tudi stabilnost telesa oz. stabilizacijske mišice, ki so odgovorne za pravilno držo telesa in splošno zdravje skeletnih mišic, kot tudi sklepov in vezi.
Za še boljše rezultate vključite gibanje živali v svoj program treniranja, vendar bodite pozorni saj pri določenih vajah prihaja do večjih pritiskov na določene sklepe in lahko pride do poškodb, zato jih je treba izvajati pravilno in nadzorovano, ter se jih lotiti po stopnji zahtevnosti - od lažje do težje. Za otroke je to odličen in zabaven trening, ki jim bo pomagal tudi pri razvoju moči in kot že omenjeno, motoričnih sposobnostih, ter jih varovalpred možnimi vsakdanjimi poškodbami.
Vaje izvajajte na mehki in ravni podlagi. Če se odločite za izvajanje na travi, se prepričajte da v tleh ni večjih udrtin ali trdih grebenov, ki bi lahko poškodovali hrbet oz. hrbtenico pri prevalih ali zapestja, kolena ter gležnje.

1. Najprej vam bom prikazal MAČKO ali TIGRA, iz katere(ga) večinoma izhajajo vse ostale vaje, ki vam jih bomo v tej številki revije prikazali. Kot ime samo pove, smo na vseh štirih, z dlanmi trdno na tleh, roke so iztegnjene, hrbet raven, pogled v tla. Da imamo hrbtenico v nevtralnem položaju, tiščimo popek k hrbtenici, tako napnemo celo telo, kolena so ves čas do 5cm od tal in smo na prstih na nogah. V tem položaju se kot tiger elegantno premikamo naprej, s pogledom rahlo naprej, lahko pa se premikamo v istem položaju tudi v stran, levo in desno.

tiger1.jpg   

tiger2.jpg   tiger3.jpg

2. Druga vaja je KOTALEČA OPICA. Iz TIGRA se samo prevalimo oz. pokotalimo levo ali desno, brez da bi drastično spreminjali položaj, hrbet mora biti raven in ga ne krivimo, pristati pa moramo spet v položaju tigra.

kotaleča opica.jpg   kotaleča opica2.jpg   kotaleča opica3.jpg

3. Tretjo vajo sem poimenoval kar BREAKDANCER, saj najbolj spominja na gib teh plesalcev. Ponovno iz TIGRA, ko se želimo premakniti v levo, z levo nogo stopimo na celo stopalo, pripravimo to isto nogo da bo držala polovico naše teže, nasprotno desno nogo iztegnemo v levo smer, dvignemo levo roko iztegnjeno v zrak, z desno roko pa držimo drugo polovico teže. Ko zarotiramo telo v levo stran pri tem ne spustimo zadnjice na tla in tudi desna noga mora biti okoli 5-10cm od tal. Seveda vse to ponovimo tudi v desno stran z nasprotno roko in nogo.

 breakdancer1.jpg   breakdancer2.jpg   

breakdancer3.jpg   breakdancer4.jpg

4. Četrta vaja je OPICA. Prav tako jo lahko povežemo iz položaja TIGRA in se dvignemo oz. počepnemo tako, da so stopala v celoti na tleh, zadnjica čim nižje, dlani imamo skupaj, kot da molimo, hrbet pa je čimbolj raven. Iz tega položaja roke položimo levo ali desno na tla, za tem pa premaknemo tudi noge oz. celo telo tako, da se postavimo na roke in z njimi držimo celo težo telesa. Noge dvignemo tako visoko, kot nam to dopuščajo naše fizične zmožnosti, spustimo jih pa čim bolj počasi in potiho, tako da stisnemo "core" oz. trup in na ta načinupočasnimo spust nog. Ko se spustimo, se vrnemo v prvotni čepeči položaj. Vajo izvajamo v obe smeri.

opica 1.jpg   opica 2.jpg

opica 3 .jpg   opica 4.jpg

5. Peta vaja je PAJEK. Iz tigra samo iztegnemo noge tako da smo kot v visoki stabilizaciji. Iz tega položaja stegnemo levo roko naprej in pokrčimo desno nogo. Ko ste z vsemi štirimi trdno na tleh, se na isti način naprej premaknete še z desno roko stegnjeno naprej in pokrčeno levo nogo. Naprej ponavljate ta gibalni vzorec. Premikamo se lahko tudi nazaj ali po domače v rikverc :-)

pajek 1.jpg   pajek 2.jpg   pajek 3.jpg

Trening si lahko sestavimo tudi tako, da povezujemo vsa gibanja živali med seboj, eno za drugo v poljubnem vrstnem redu. (iz opice v kotalečo opico -> iz kotaleče opice v tigra -> iz tigra v pajka). Skratka obstaja ogromno različnih možnosti in povezav in prav zaradi tega je ta vrsta treninga tako zanimiva, ker potrebujemo samo malo domišljije in zabaven, a hkrati intenziven trening je tu.

 


NAJNOVEJŠI ČLANKI