fbp

Do brezplačne dostave vam manjka še 39,98 €.

Zaključi z nakupom
LCHF način prehranjevanja

LCHF način prehranjevanja

Kvaliteten spanec, eksplozija energije, izvrstno počutje, blagodejni vpliv na zdravje, odprava odvečne maščobe brez lakote…..kako to doseči? Enostavno. Z LCHF načinom prehranjevanja.

Piše: Denis Muić - LCHF od A do Ž

Kategorija: POUČNI KOTIČEK

Objavljeno:

Kratica LCHF je okrajšava angleškhi besed Low Carb High Fat, kar pomeni malo ogljikovih hidratov, veliko maščob. V praksi to pomeni iz prehrane odstraniti ogljikove hidrate (sladkor, žitarice, riž, krompir, testenine, kruh,…), na drugi strani pa povečati vnos zdravih maščob. Uživanje beljakovin mora biti zmerno.

Potrebno je poudariti, da LCHF ni dieta, temveč zdrav način prehranjevanja.
Diete ponavadi predpisujejo zelo ozek izbor živil, hkrati pa omejujejo tudi njihovo količino, kar je na dolgi rok skoraj nemogoče vzdrževati. Dieti večinoma sledi prenajedanje in kilogrami se hitro povrnejo ali celo povečajo.
LCHF način prehranjevanja ponuja zelo širok izbor živil, maščobe pa nas dodobra nasitijo.
Zaradi zgrešenih in zastareli mitov o maščobah, bo marsikdo rekel, da maščobe redijo. NE DRŽI!
Vsa živila, bogata z ogljikovimi hidrati, se v telesu razgradijo na osnovne molekule glukoze. Posledično se zviša raven sladkorja v krvi, zaradi česar se iz trebušne slinavke izloči hormon inzulin, ki ima nalogo ta sladkor iz krvi odstraniti. Del tega sladkorja shrani v obliki glikogena (zaloga energije v mišicah in jetrih), preostanek pa se pretvori v maščobo in se nalaga na telesu.

Maščoba, za razliko od ogljikovih hidratov, ne dviguje ravni sladkorja v krvi in tako ne vpliva na izločanje inzulina, ki je odgovoren za nalaganje odvečne maščobe na telesu. Zato tudi ni mogoče, da bi maščoba iz hrane povzročala nastanek odvečne telesne maščobe. Razen seveda, če hkrati uživamo ogljikove hidrate. Poleg tega z manjšim vnosom ogljikovih hidratov telo 'naučimo' za energijo porabljati maščobo, tisto iz hrane, kot tudi odvečno telesno maščobo.
 
Kaj torej jesti?
Meso vseh vrst (izbirajte bolj mastne kose), ribe, jajca(cela!), polnomastne sire, smetano, nadzemno zelenjavo, naravne maščobe (maslo, svinjska mast, kokosovo olje, olivno olje, avokado, oreščke,…)

1.jpg

Čemu se izogibati?
Sladkorju in škrobnim živilom.
2.jpg

Kdaj jesti?
Jejte, ko ste lačni, ampak res samo takrat! In ko jeste, se najejte do sitega.
 
Kaj piti?
Vodo, čaj, kavo. Nesladkano, ne z mlekom, raje s smetano.
Pozabite na t.i. light izdelke in umetna sladila!

3.jpg


NAJNOVEJŠI ČLANKI