Proteini.si
POUČNI KOTIČEK

OKREPITE SVOJO ODPORNOST ZA ZIMO!

okrepite-svojo-odpornost-za-zimo
S hladnimi dnevi se neizogibno pojavijo zimske »mikro« nadloge! V tem času je večja verjetnost, da bomo zboleli, saj mrzlo vreme znižuje odpornost, poleg tega pa se več časa zadržujemo v notranjih prostorih, kjer se lahko virusi in bakterije lažje prenašajo z enega na drugega. Kako torej poskrbeti za imunski sistem, da nas razna obolenja ne položijo v posteljo?

Imunski sistem krepimo z zdravim življenjskim slogom, čim manj stresa, pestro in raznoliko prehrano, z dovolj gibanja na prostem ter s kakovostnim in dovolj dolgim spanjem.


Makro in mikrohranila za podporo imunskemu sistemu

Hrana je neposredno povezana z učinkovitostjo našega imunskega sistema. Samo s hrano lahko vnesemo hranila, ki jih bo telo porabilo za graditev protiteles in imunskih celic. Te celice varujejo telo pred okužbami in morebitnimi tujimi mikroorganizmi.

Poleg tega s hrano, bogato z vitamini, minerali in antioksidanti, dodatno poskrbimo za manjše sistemsko vnetje telesa. Manj »dela« kot ima telo samo s sabo, več »sredstev« lahko nameni boju z zunanjimi vsiljivci v obliki virusov, bakterij in škodljivih mikroorganizmov.

Kadar govorimo o prehranjevanju za dober imunski sistem, si lahko prehrano predstavljamo kot sestavljanko, pri čemer je vsak košček sestavljanke pomemben. Če bo prišlo do pomankanja enega koščka, naj bo to v obliki makrohranila* ali mikrohranila*, se bo to hitro izražalo v slabšem imunskem sistemu.


Najpomembnejša mikrohranila

Vitamin C

Eden najbolj znanih vitaminov za krepitev odpornosti in to ne brez razloga! Vitamin C je eden od esencialnih vitaminov, saj ga telo samo ne more proizvesti in hraniti dlje časa, zato ga moramo zaužiti s hrano. Kot pomemben antioksidant telesu pomaga pri borbi s prostimi radikali, učinkovito lajša simptome prehlada, poleg tega pa zmanjšuje tudi utrujenost in izčrpanost. Še več, vitamin C spodbuja delovanje imunskih celic, ki »pogoltnejo« nevarne bakterije, hkrati pa podpira rast in kroženje limfocitov, ki potujejo po krvnem obtoku in uničujejo vsiljivce.

Vitamin D3

Ta vitamin poznamo tudi kot sončni vitamin, saj se v našem telesu sintentizira ob prisotnosti sončne svetlobe. V hladnem delu leta smo manj izpostavljeni sončni žarkom, zato je raven vitamina D manjša in ga moramo nadomestiti s prehrano oz. prehranskimi dodatki. Vitamin D je ključnega pomena za pravilno delovanje imunskih celic, ima pa tudi močne protivnetne lastnosti. Za naš imunski sistem je tako zelo pomemben, da so nizke ravni vitamina D povezane celo z večjim tveganjem za okužbe in druge zdravstvene težave, kot so bolezni dihal.

Cink

Imunski sistem brez cinka je kot avto brez volana. Kadar nam ga v telesu primanjkuje, smo bolj dovzetni za različne infekcije, hkrati pa se okrevanje po bolezni podaljša. Cink namreč v telesu omogoča proizvodnjo imunskih celic in protiteles, ki so najpomembnejše orožje proti škodljivim organizmom (mikrobom). Njegovo pomanjkanje tako poveča možnost za pojav različnih okužb in bolezni. Cink je esencialni mineral, zato ga telo ne more shranjevati »za hude čase« in je potrebno vsak dan poskrbeti za njegov ustrezen vnos s prehrano oz. prehranskimi dodatki.

Baker

Baker je močan antioksidant in ima protimikrobne lastnosti. To pomeni, da zavira rast in razvoj mikroorganizmov, tudi bakterij in virusov. Vpliva na delovanje imunskega sistema, proizvodnjo energije in zaščito telesa pred oksidativnim stresom. Je esencialni mineral, ki ga človeško telo potrebuje v manjših količinah (sledovih), zato pomanjkanja niso tako pogosta. Baker je protiutež cinku. Če jemljete cink brez dodatka bakra, imate zelo veliko možnost za njegovo pomanjkanje.

Železo

Železo je močan mineral, ki v telesu opravlja različne naloge, zaradi česar je izjemno pomemben za naše zdravje. Pomaga zlasti pri proizvodnji rdečih krvnih celic in zagotavlja prenos kisika po človeškem telesu. Prav tako igra pomembno vlogo v imunskem sistemu. Ljudje, ki imajo nizko raven železa v krvi, so pogosto zelo utrujeni, brez energije in manj odporni proti okužbam.

Selen

Selen ima močan antioksidativen učinek in okrepi prvi imunski odziv na mikrobe. Poleg tega ščiti naše celice pred prostimi radikali, ki se ustvarijo med bojem proti mikrobom.


Danes z običajno prehrano telesu težko zagotovimo vsa hranila, ki jih potrebuje za normalno delovanje, saj so živila vedno bolj osiromašena z vitamini in minerali. Če jih v zadostni količini ne pridobimo iz dnevne prehrane, jih je smiselno dodajati s prehranskimi dopolnili.


V naši ponudbi imamo široko paleto kakovostnih prehranskih dopolnil, s katerimi boste okrepili imunski sistem za zimo!


PROTEINI.SI IMMUNITY COMPLEX

Popoln »paket« vitaminov in mineralov za podporo imunskemu sistemu ter krepitev odpornosti! Priporoča se ga v hladnejšem delu leta, ko se pogosteje pojavljajo različna prehladna obolenja in viroze.

Vsebuje vitamina D3 in K2 ter minerale (cink, magnezij, železo, baker, selen). Poleg tega je v izdelku tudi izvleček ingverja, ki je znan kot eden najmočnejših rastlinskih antioksidantov. Ingver podpira imunski sistem in prispeva k naravni obrambi telesa.

Immunity complex


PROTEINI.SI LIPOSOMAL VITAMIN C

Edinstvena kombinacija vitamina C in izvlečka šipka za podporo imunskemu sistemu!

Vitamin C ali L-askorbinska kislina, ima v telesu pomembno vlogo pri delovanju imunskega sistema, sodeluje v procesu tvorbe kolagena, ki je potreben za normalno delovanje žil, kosti, hrustanca, dlesni, kože in zob, poznana pa je tudi njegova antioksidativna vloga, kar pomeni da ščiti strukture v telesu pred oksidativnim stresom. Vitamin C prispeva tudi k normalnemu delovanju živčnega sistema in zmanjšani utrujenosti oz. izčrpanosti.

Izdelek je obogaten z ekstraktom šipka za povečanje učinka vitamina C na imunsko podporo in antioksidativno aktivnost. Je dragoceni naravni vir vitamina C, ki pomaga pri prehladu in prispeva k naravni obrambi telesa.

Izdelek vsebuje 51mg izvlečka šipka in 834mg vitamina C na odmerek, kar pokrije kar 1042% priporočenega dnevnega vnosa!

Liposomal vitamin C


*Makrohranila delimo v tri osnovne skupine: ogljikove hidrate, beljakovine in maščobe

*Mikrohranila: vitamini in minerali.



Piše: Tina Kamenšak

Kategorija: POUČNI KOTIČEK

Objavljeno: 20.12.2022 13:51

Potrebujete pomoč

Za vas smo na voljo od ponedeljka do petka med 8:00 in 16:00 uro

Prijava na E-novice
Bodite obveščeni o aktualnih akcijah in novostih
lidl-nagradna-igra-2023
Proteini.si   Prosimo, počakajte.