POUČNI KOTIČEK

Voda med telesno aktivnostjo ni dobra izbira

voda-med-telesno-aktivnostjo-ni-dobra-izbira
Vedno več ljudi se ukvarja s športom in skrbi za svoje dobro počutje, še vedno pa pozabljajo, da je telesu treba priskrbeti primerno tekočino in prehrano, da lahko zdrži tako športne kot vsakodnevne fizične in psihične napore. Kakšno tekočino morajo tako rekreativci kot profesionalni športniki vnašati v svoje telo med fizičnimi napori, je povedal dr. medicine in nutricionist Bojan Knap.

Če so še dobro desetletje nazaj govorili, da je treba med telesno aktivnostjo spiti dovolj vode, pa danes vemo, da temu ni tako, na kar opozarjajo tudi prehranski strokovnjaki in zdravniki. Sama voda namreč za hidracijo med telesno aktivnostjo ni primerna, ker povzorča napihnjenost, ki posledično zatre žejo ter s tem potrebo po pitju. Poleg tega z vodo ne nadomestimo izgubljenih elektrolitov in energije. Dr. medicine in nutricionist Bojan Knap, ki je strokovnjak za regeneracijo v procesu treninga, je na Kongresu prehrane govoril o pomembnosti zaužite tekočine med vadbo. 

"Problem je, ker je v telesu res 60% vode, to je v povprečno težkem človeku okoli 40 litrov vode, ampak te vode izven celice je 20 litrov in samo okoli 3-4 litre vode je v plazmi. Teh 5 litrov krvi skrbi, da kisik in hranila - glukoza - pridejo do celic. Če na primer izgubimo 2 litra tekočine med vadbo, se zmanjša tudi volumen plazme in pride do zgostitve krvi ter slabše cirkulacije, slabšega ohlajanja telesa in posledično se tudi psihična ter fizična zmogljivost zelo zmanjšata. Pride celo do nevarnosti, da ogrožamo svoje zdravje," je povedal dr. Knap.

Zaužita tekočina med vadbo je zelo pomembna

Telo z znojenjem uravnava telesno temperaturo in pri telesni aktivnosti se segreva, zato takrat s potenjem hitro izgubljamo tekočine ter elektrolite (minerale, kot so kalcij, magnezij, kalij, natrij, ...), ki so zelo pomembni, saj v telesu pomagajo obdržati tekočino in preprečujejo pojav mišičnih krčev. Vnos primerne tekočine je še posebej pomemben pri vzdržljivostnih športnih, pri dolgotrajnih in intenzivnih aktivnostih. Nezadostno dovajanje tekočin in mineralov telo privede do dehidracije, kar se kaže v močno zmanjšani zmogljivosti, v skrajnih primerih celo do resnejših zdravstvenih zapletov, na kar opozarjajo tako zdravniki kot osebni trenerji. Pravilno izbrani športni napitki organizmu zagotovijo tekočino (hidracija), energijo (ogljikovi hidrati) in nadomestijo izgubljene elektrolite (minerale).

Da svojega zdravja ne bomo ogrožali, poskrbimo, da med telesno aktivnostjo zaužijemo dovolj primerne tekočine, svetuje tudi crossfit trener in strokovnjak za prehrano Gregor Poljanec: "Voda je primerna za 20 minutni trening, vse kar je več in je trening visoko intenzivni, priporočam izotonične napitke, ki vsebujejo ogljikove hidrate ter elektrolite, torej vitamine in minerale." Z njim se strinja tudi dr. Knap, ki opozarja še na to, da je treba izbrati primerno količino. Tako naj bi med eno urno vadbo spili pol litra izotoničnega napitka, če pa je napor zelo težaven, se količina malce poveča. Izotonični napitek lahko spijemo že pred telesno aktivnostjo, še svetuje nutricionist Knap in dodaja: "Po naporu pa je seveda treba skrbeti za tako imenovano ‘okno priložnosti' - regeneracijski napitek - ki mora na liter napitka vsebovati od 40 do 50 gramov ogljikov hidratov in nekaj soli."

Poleg ogljikovih hidratov pa svojemu telesu po vadbi ne pozabite privoščiti še kvalitetnih beljakovin za hitrejšo regeneracijo.


voda-med-telesno-aktivnostjo-ni-dobra-izbira

Piše: Nina Valant

Kategorija: POUČNI KOTIČEK

Objavljeno: 17.03.2015 00:00

Potrebujete pomoč

Za vas smo na voljo od ponedeljka do petka med 8:00 in 16:00 uro

Prijava na E-novice
Bodite obveščeni o aktualnih akcijah in novostih
Spletna stran uporablja piškotke
Piškotki upravljavcu spletne strani ne dajejo dostopa do računalnika in podatki, ki se zberejo na tak način preko piškotkov ne vključujejo osebnih podatkov. (preberi več)
nastavitve
   Prosimo, počakajte.